środa, 13 maja 2015

Spotkanie z dentystą w szkole rodzenia?

Kobiety w ciąży mają nie tylko dziwne zachcianki i częste zmiany humoru, ale czasem ciekawe pomysły, czują potrzebę i energię do działania.


Na początku ciąży, gdy minęła euforia, że niedługo przyjdzie na świat kochane dziecko, zaczęłam rozglądać się za szkołą rodzenia, by jaknajlepiej przygotować się do spotkania z maluszkiem. Przejrzałam oferty większości szkół państwowych i prywatnych w Krakowie. Oferowany przez nie program okazał się bardzo podobny: miały miejsce spotkania ze specjalistami różnych dziedzin medycyny, ćwiczenia fizyczne dla kobiet w ciąży oraz dodatkowe warsztaty praktyczne. 

Zadziwiający był dla mnie fakt, że cykl zajęć nie uwzględniał spotkania z lekarzem-dentystą i nie poruszano tematu zdrowia jamy ustnej matki i dziecka.

Postanowiłam to zmienić i opracować edukacyjny program dla rodziców na temat stomatologicznej opieki prenatalnej, czyli opieki nad kobietą w ciąży, płodem i dzieckiem po urodzeniu.

Uważam, że jest to odpowiedni moment i bardzo dobra możliwość do przekazania wiedzy na temat zdrowia jamy ustnej by każdy mógł świadomie dokonać wyboru i odpowiedzieć samemu sobie na pytanie: "Czy zdrowie jamy ustnej mojej i mojego dziecka jest ważne i będę o to dbać czy nie?"

Mam nadzieję, że podczas zajęć w szkole rodzenia, które zaczynam za kilka dni, przetestuję wśród osób ze swojej grupy opracowany projekt i poznam opinię rodziców, czy warto takie spotkania włączyć do cyklu zajęć w szkołach rodzenia.